7 nov. 2009

Akurat- exemplu de muzică



Vă promiteam într-un articol anterior că voi scrie despre muzica poloneză modernă mai mult decât s-a văzut la MTV EMA 2009.

Am remarcat că în Polonia se ascultă destul de mult rock/ variaţii de rock şi hip-hop/ rap. Din păcate, alte genuri muzicale nu au reprezentanţi prea puternici. Ca o paranteză, din punctul ăsta de vedere România este o ţară bogată şi frumoasă prin varietatea muzicală. Poate că tocmai de aceea artişti precum Akcent, Inna sau Morandi au atât de mult succes în cluburile şi radiourile lor în ultimii ani.

Din fericire însă, există şi adevărate comori în ţara lor. Eu am găsit una dintre ele anul trecut, chiar la primul meu concert live în Polonia :) Acolo am întâlnit trupa AKURAT (înseamnă "exact" în limba română), la o lansare de album unde altundeva decât în unicul orăşel Sopot.

Dacă aş avea de folosit doar un cuvânt pentru muzica lor aş spune că este veselă. Dar pentru că pot folosi mai multe cuvinte...
Trupa AKURAT a luat fiinţă în anul 1994, lansând din păcate doar 4 albume până acum. Într-un final, s-au oprit la 5 membri, toţi având abilităţi de a susţine show-uri live de excepţie folosind şi diverse instrumente muzicale.
Oficial, ei cântă un amestec de punck rock, reggae, ska şi pop. Din cele 13 piese ale ultimului album "Optymistyka" îmi plac cel puţin 8. N-am mai ascultat de mult ceva care să mă cucerească într-o aşa măsură.

În România încă nu au ajuns, abia dacă am găsit pe google un mic post-it pe metalhead.ro.
Pe youtube însă veţi găsi destule. La fel şi pe pagina lor din myspace.com. Pe site-ul lor http://www.akurat.pl/ nu vă trimit căci poloneza v-ar putea părea o limbă destul de neprietenoasă până să găsiţi, de exemplu, discografia :)

Iată câteva piese pe care m-am bâţâit la concert şi pe care le mai ascult şi acum, de câte ori mă lovesc pe birou de CD-ul lor colorat şi impecabil prin conţinut (CD-ul are inclusiv un "marsupiu" pentru o broşură cu versurile pieselor, desigur, pentru cunoscătorii de limbă poloneză...):

Język ciała (Limbajul corpului): http://www.youtube.com/watch?v=-inEMKI3Mvw
Pani Mariola (Doamna Mariola) : http://www.youtube.com/watch?v=kIvu_gSCLUI
Zeszyt sprzed lat (Jurnal peste ani): http://www.youtube.com/watch?v=O0vHc8ADyU0

Păcat că trupa AKURAT nu are tangenţă şi cu ţara noastră. Nu ştiu cine pe cine nu vrea încă, dar eu îi vreau la un concert şi în România, că tare mi-a plăcut ce am ascultat acolo. Până atunci, succes în continuare, băieţi, Powodzenia!

2 comentarii:

  1. scena muzicala poloneza este foarte bogata, mult peste nivelul celei romanesti. de exemplu, jazz-ul polonez e cel mai tare din zona asta de lume, dupa cum poti sa vezi de aici: http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=19122

    de asemenea, scena experimentala si progresiva e foarte tare la ei, dar asta nu stiu daca te intereseaza.

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite vezi, de-aia am facut acest blog, ca sa vorbesc despre experientele mele si sa invat de la oameni ca tine :) Stiam de jazz-ul lor si ii pregateam un articol separat. Sunt multe de spus despre cultura lor muzicala si nu numai, acesta e doar inceputul. Iti multumesc inca o data pentru interventie!

    RăspundețiȘtergere