8 feb. 2010

Tomasz Bagiński, expert în distracţia la locul muncii



Din gama “Polonezi Celebri”, azi vă prezint un grafician 3D cu o imaginaţie aproape bolnavă!
Se numeşte Tomasz Bagiński, născut la 10 ianuarie 1976 în orăşelul Białystok; a studiat arhitectura, dar s-a reprofilat repede către animaţie; este cunoscut mai ales pentru două creaţii cu ajutorul cărora a atins nişte performanţe visate de multi artişti:

În anul 2002 a realizat o ciudăţenie cu o poveste care pentru mine a fost aproape de neînţeles după prima vizionare, dar pentru care a fost nominalizat la prestigioasele premii Oscar, secţiunea scurt-metraj animat. Creaţia se numeşte „The Cathedral” şi a primit, pe lângă această nominalizare, numeroase alte premii internaţionale în perioada 2002-2003.

În anul 2004 a primit încă o nominalizare la Oscar, dar şi premiul pentru cel mai bun scurt-metraj animat al Academiei Britanice de Film BAFTA, pentru animaţia „Fallen Art”.
Îmi amintesc că l-am vizionat prima dată acum vreo 3 ani, când l-am primit pe mail de la o cunoştinţă. Nu ştiam cine l-a făcut şi de ce, am fost atât de indignată de povestea în sine, încât nici măcar nu l-am forwardat altora :) Uitasem de el, cât de excentric şi fantasmatic mi-a părut. Azi însă vi-l foarte recomand, îl găsiţi un pic mai jos :)

Tomasz Bagiński a mai realizat şi alte filmuleţe, precum „Kinematograf”, „Rain” sau “Cele Şapte Porţi ale Ierusalimului”; a creat de asemenea grafica pentru unul dintre cele mai de succes jocuri electronice din Polonia, “The Witcher”, şi în prezent lucrează la grafica filmului “Hardkor 44”, o animaţie despre luptele polonezilor din Varşovia în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, proiect sprijinit de Muzeul “Warsaw Uprising”.

Iată mai jos cele mai bune creaţii ale polonezului:

"The Cathedral":



"Fallen Art":



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu